уторак, 3. август 2010.

Sladoled od bresaka

Ovaj sladoled pravimo obavezno svake godine kad pocne sezona voca, prvo od jagoda, zatim od malina, pa onda bresaka (mmmm, omiljeni), kajsija i drugog voca po zelji... kolicinu secera mozete povecati u zavisnosti od vrste voca, a jogurt zameniti kiselom pavlakom.

Sastojci: 1 casa (od 2 dl) pasiranog voca (u ovom slucaju breskve), 2 dl gustog jogurta, pola case (100 g) secera...i to je sve.;))
 
Priprema:

Breskve oljustiti i izmiksati u blenderu da se dobije fina kasica, mozete izgnjeciti i viljuskom ako volite da se u sladoledu nadju i komadici voca. Dodati zatim secer i jogurt i sve lepo izjednaciti. Sipati u kalup i staviti u zamrzivac na par sati da se dobro rashladi i stegne. Povremeno promesati (ako se setite;)) da se ne bi napravili kristalici leda.
 
Pre sluzenja seci na kockice, ili ako se posluzi dok jos nije jako zamrznut, mozete oblikovati i kugle kasikom za sladoled. Nece nista smetati da se prelije i sa malo rastopljene cokolade i stavi koji keksic pored, ako ima mesta... uzivajte!;))))

14 коментара:

  1. Već sam pravila onaj što si ti pravila sa kupinama s tim što sam umjesto kupina stavila borovnice... prekrasan je bio. I ovaj ću sigurno praviti... savršeni su ti tvoji sladoledi:))

    ОдговориИзбриши
  2. mmm, baš bi mi dobro došao! :)super izgleda ovako u kockicama! pravim slično, jedino još ide šlag :)

    ОдговориИзбриши
  3. Jaooo,sad moram i ovaj da napravim!!!
    Super je ,sviđa mi se ovako u kockicama!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Joj, Snjezo, jel mi verujes da je ovde nemoguce naci sveze borovnice...ustvari, sad kad bolje razmislim nema ih ni zamrznutih, ne znam uopste sta rade sa njima....probajte i ovu kombinaciju sladoleda, verujem da ce vam se dopasti.;)))
    Draga Josipa, sigurno ce biti fino i sa slagom, ovako se prilicno zamrzne pa je posle malo teze izvaditi iz kalupa...zato je u obliku kockica, pssst.;)))
    Dragi moj "stocicu", ovo je pravi vocni sladoled za tvoje malisane i klince iz komsiluka...obavezno napraviti duplu, pa cak i troduplu meru!;))
    Federica, grazie per la tua visita...ciao.;)))

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan sladoled, osobito što je s jogurtom i voćem. Žao mi je što nismo bliže da ti nekako doturim košaricu borovnica. Puna je sezona, u Zagrebu na tržnicama ima i vrtnih i šumskih, nezna se koje su ukusnije.

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican je .ja sam radila sa slagom,pa sam zamrzavala u kalupicima za led !!:)),samo izvadis kockicu ili neki drugimoblik,ja sam imala srca !!:))

    ОдговориИзбриши
  7. obožavam voćne sladolede, nisam ljubitelj jogurta i većinom stavljam slatko ili kiselo vrhnje ovisno o voću koje koristim ili okusu koji želim dobiti
    uglavnom ove kockice izgledaju baš privlačno, divna boja

    ОдговориИзбриши
  8. Zdravo Mignonne.

    Htedoh malo da čitam recepte po tvom blogu, ali hoćeš đavola da čitaš, kad sam iz cuga naleteo na sladoled. Zadnjih 10-tak dana (možda i duže) se "igram" sa sladoledima, nebih li utvrdio čemu služi koja od tih namirnica koje ulaze u sastav sladoleda, a sve sa ciljem da napravim (ako je ikako moguće) PRAVI SLADOLED.

    U stvari znaš i sama da tih recepata za sladoled ima bar dva puta više nego stanovništva na planeti, pa se meni učinilo mnogo brže da otkrijem ulogu mleka, jaja, šećera....nego da isprobam sve te recepte, a ako bih znao STVARNU ulogu sastojaka, nebi nikakav problem bio, da se to osmisli u jedan lep SLADOLED.

    Da te ne gnjavim svim svojim "eksperimentima" pošto ih uredno zapisujem na FORUMU uz sajt BeCook-a, moja saznanja su stigla do ove tačke:

    1. Šećer koji se skuva sa mlekom u srazmeri 1:1 se ne može stvrdnuti (uvek ostaje kremast) čak ni na temperaturi od -20
    2. Istu ulogu imaju i žumanca kuvana na pari, u koja se ubaci (još dok su vrela) margarin ili puter. Takva žumanca kad se ubace u mleko sprčavaju pojavu pretvaranja sladoleda u kamenicu na -20 C
    3 Isto "antifriz" svojstvo ima i GLICERIN

    Pojavu kristala leda je mnogo teže izbeći. Ja sam otkrio samo jedan način, a to je povećavanje koncentracije mleka u prahu. U prevodu to znači, ako želim da nemam kristale leda u 1 litar vode ne sipam 100 gr. mleka u prahu (to bi bilo neko normalno mleko) nego sipam 500 gr mleka u prahu.

    Sladoled koji dobijem kombinacijom ovih faktora se ne pretvara u kristale leda, mogu mu odrediti mekoću, ali zajedničko za sve njih je: "MNOGO SU BRE JAKI"

    Ne znam da li jogurt STVARNO omogućava tvom sladoledu da bude bez kristala leda, ali ako mi odgovoriš potvrdno, mogu ti reći da ćeš me stvarno obradovati, jer ja sam ostao bez ideja, kako da izbegnem onu ludačku koncentraciju mleka u prahu i vode, a da nekako izbegnem te kristale leda. Probao sam i Tadejino rešenje sa povremenim mešanjem u multipraktiku, dok se smesa steže u zamrzivaču. Nešto se tu malo smanji broj tih kristala, ali ih i dalje ima.

    Hvala ti unapred, šta god da mi odgovoriš, a ako si negde čula, ili sama isprobala još nešto što bi bilo korisno znati, budi dobra pa mi i to kaži, jer meni je ponestalo ideja, a nisam zadovoljan sa ovim SLADOLEDOM koji sam trenutno u stanju da napravim.

    Čao Mignonne

    PS
    Izvini zbog dužine komentara, al vidiš i sama da to ne može da se uradi kraće. A i da može, mene je teško zaustaviti kad se dokopam teme koja me interesuje. ;). Uostalom prva dva tri puta je neobično, posle se navikneš :)))

    ОдговориИзбриши
  9. Draga Dunja, hvala ti u svakom slucaju na dobroj nameri, mozda cu nekad i ovde uspeti da naletim na borovnice, a u medjuvremenu cu i dalje uzivati u vasim recepticima...;)))

    Draga Mirjana, odlicna ideja da se zamrzne u kalupicima od leda...a sad se kalupici mogu naci u tako lepim oblicima (kao vockice, pingvini i sl.), mogu misliti kako bi se klinci tek radovali takvom sladoledu.;)))

    Draga Nina, i meni su vocni sladoledi medju omiljenijim letnjim poslasticama, a u zamrzivacu mora obavezno da bude i kutija sladoleda od cokolade, oni tako fino idu zajedno...;)))

    Pozdrav, Predraze...drago mi je da mogu da te ugostim ovde na blogu, volim da citam tvoje postove i nadam se da ces, druzeci se ovako sa nama, mozda pozeleti da jednom napises i svoj blog.;))
    Moram te razocarati sto se tice ovog sladoleda, iako se priprema sa jogurtom ima kristalica leda, nesto mozda manje ako se povremeno promesa tokom smrzavanja, ali se svakako na kraju naprave...verujem da je to zbog vece koncentracije vode, i da je to tesko ovde izbeci.;))
    Medjutim, primetila sam da kristalica nema tako puno kada se pravi mlecni sladoled, na bazi mleka, jaja, slatke pavlake...mozda je u pitanju ipak masnoca, koja ne dozvoljava da se tako jako zamrznu.;))

    Napisala bih sada ovde i recept za jedan isprobani domaci sladoled, koji je uvek divno kremast i bez kristalica leda... jedino ce mozda biti problem jer se pravi sa svezim jajima, znam da treba biti obazriv pogotovo sada u letnjim mesecima, ali nisam do sada imala loseg iskustva jer jaja uvek nabavljam sveza i kod proverenog dobavljaca...pa, ako se neko usudi da ipak isproba, evo receptica:

    Jako fini mlecni sladoled

    10 jaja
    10 kasika secera
    3 vanilin secera
    2 kesice slag pene
    125 g mekanog margarina "Dobro jutro" ili "Rama"
    100 g cokolade

    Priprema:

    Umutiti cvrstu penu od belanaca, dodati secer, zumanca (jedno po jedno), sve dobro izmesati. Dodati zatim 2 kesice pripremljenog slaga (80 g slag praha umucenog sa 2 dl hladnog mleka), i na kraju pazljivo umesati margarin sobne temperature.
    Kremu podeliti na dva dela, u jedan deo staviti rastopljenu cokoladu a drugi ostaviti zut (vanila).;)) Sipati u manje posudice i ostaviti preko noci da se stegne.

    Ovaj sladoled se nikada ne zaledi, uvek ostane dovoljno mekan da se moze izvaditi kasikom za sladoled i po ukusu veoma podseca na Deltine kremaste sladolede od vanile i cokolade...ako ste ih porobali, onda znate kako se oni brzzzo tope.;))

    Mozda bi se mogao skuvati i krem na pari, pa ako se neko mozda bude upustio u eksperiment, nema nam odmah javi utiske!;)))
    p.s. i slobodno ti pisi, volimo mi da citamo...a i navikli smo se vec, hihih.;))) pozzz

    Cao, Shackey...da posaljem par kockica brzom postom do tebe?;)))

    ОдговориИзбриши
  10. Čao Mignonne,

    hvala ti što si mi razbila svaku iluziju da će mi jogurt pomoći, ali i to je u suštini ogromna pomoć kad ne moram da eksperimentišem sa njim, da bih shvatio da to nije rešenje problema. Zato da ti odmah uzvratim ljubaznost i pomognem ti svojim znanjem u vezi žumanaca kuvanih na pari. Svi ih mi naravno koristimo u tortama i verujem da ih dobro poznajemo. Međutim ta žumanca nakon zgušnjavanja mogu da se koriste na dva načina. Jedan je da se ohlade, pa se u njih stavi margarin ili puter, i sve se to penasto umuti. Verujem da je ovo osnova za 90% filova za torte. Ima i onaj drugi način koji su koristile naše bake, bar moja jeste, a to je da se margarin ili puter ubaci u vrela žumanca i da se sve to sjedini mešanjem mikserom. Upravo ovako sjedinjna žumanca se ponašaju vrlo interesantno kada ih ubaciš u smesu za sladoled.

    Žumanca koja su vezala margarin prave jedno čudno novo jedinjenje, koje se potpuno drukčije ponaša od presnih žumanaca sa margarinom i šećerom. Tako pripremljena žumanca imaju neku vrstu ANTIFRIZ svojstva, i ne dozvoljavaju smesi za sladoled da se pretvori u kamenicu ako je lediš na -20 stepeni.

    Kad ovo ZNAŠ, a zgodno je imati TAKVA ZNANJ, onda možeš da proceniš sama. Ako je taj sladoled (koji si predložila) kremast i mekan, ja mislim da će mu žumanca kuvana na pari, samo dati još više mekoće pa će sve to ličiti na krem, a ne na sladoled. Odgovor bi tada bio NE. Nipošto ne. Ali ako si videla da se taj sladoled od žumanaca i šlaga iz kesice, pretvara u kamenicu (doduše bez leda) na -20 onda bi žumanca na pari čudesno prijala takvom sladoledu da ostane mekan.

    Video sam (čitajući tvoje recepte redom unazad) da si pravila i onaj sladoled sa slatkom i kiselom pavlakom. To Maja često radi (Mamajac, mi pomaže u ovom istraživanju, ili tačnije ja njoj pomažem), i sladoledi joj se uglavnom pretvaraju u kamenicu a uvek imaju leda, međutim Maja mrzi šlag iz kesice, i neće da ga koristi, a i sama priznaje da se taj šlag ponaša drukčije.

    E sad, ovaj tvoj recept se sigurno neće kristalisati. Ne bi se kristalisao i da nema šlaga u kesici nego da si ga radila sa slatkom pavlakom. On spada u te KONCENTRATE, za koje sam i ja utvrdio da se ne lede. Ali bi mi dobro došlo tvoje iskustvo, u vezi tog šlaga iz kesice, ima li razlike, da li bi on imao nekakvo ANTILED svojstvo i kad bi se primenio u nekom blažem sladoledu tipa tog tvog sladoleda od bresaka. To je baš onaj blagi sladoled koj bih ja da napravim, ali ako može bez kristala leda. A KO NE BI ŽELEO SLADOLED BEZ KRISTALA LEDA :)))

    Nema veze Mignonne, i ako ne možeš SADA da mi pomogneš, ali čisto da znaš da problem postoji, pa ako nekad budeš pravila nešto sa tim šlagom iz kesice, obrati pažnju na razliku u ponašanju, uvek treba biti budan, ne znaš nikad za šta će to znanje moći da se upotrebi.

    Hvala ti u svakom slučaju na ISKRENOM odgovoru, u vezi tog jogurta i LEDA.

    Što se "mog" BLOGA tiče, ne verujem da ću se upustiti u to pre nego što odem u penziju. Do tada ima još samo godinu ipo dana, pa će mo videti. Možda i uradim tako nešto, mada bih ja kad odem u penziju da pravim kobasice. Znaš one PRAVE u kojima ima i MESA :))) Ja to zamišljam ko mali Đokica, kupim kućicu napravim pušnicu i pravim kobasice. No da pustimo to nerealno maštanje za kasnije. Možda i blog napravim. Ko bi ga znao. Umem ja da iznenadim i samog sebe. S ludacima se nikad ne zna :)))

    Čao Mignonne, čujemo se uskoro ponovo, čim saznam nešto novo a korisno.

    PS

    Super su ti recepti, tek sam počeo da čitam, ali i to što ću nastaviti (čak jedva čekam da nastavim) govori ti dovoljno :)))

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala puno na iscrpnom odgovoru i na vremenu koje si odvojio da ovo sve podelis sa nama...iskreno, nisam nesto posebno obracala paznju da li postoji neka razlika kad se koristi slag iz kesice, vazno mi je da sladoled bude ukusan, cak mi ni kristalici ne smetaju previse....ali obraticu paznju sledeci put, pa javljam utiske.;)))
    A proviricu povremeno tamo kod vas na sajt, da vidim kako napreduje eksperiment i sta to Maja i ti fino pravite...javljam se dobrovoljno kao degustator, a mogu i da operem serpice i miksere.;)))
    p.s. hvala na lepom komentaru i nadam se da ces ovde pronaci neki receptic po tvom ukusu...puno pozdrava!;)))

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo zvuči i izgleda jednostavno savršeno. :)

    ОдговориИзбриши